7ftwb8qm
Padotusventtiili
Nyt kun taloyhtiön salaojaremontissa on sössitty jo siihenasti että on aika peittää jäljet, niin havaitsin että putket on vedetty niin että sadevesijärjestelmän vedet ohjataan Y-haaralla metri salaojatarkastuskaivolta hulevesijärjestelmää menevään poistoputkeen. Salaojat on vedetty talonympäri ja tarkastuskaivosta on myös suora putki talon alla olevaan salaojaan. Käsittääkseni tuossa välissä pitäisi olla jonkinlainen venttiili estämässä sadevesiviemärin vesien paluuta salaojajärjestelmään ja siitä suoraan talon alle? Riittääkö Y-haara ja ~1:50 kaato viemään vedet hulevesijärjestelmään, vai palaako vesi salaojiin. Y-haarasta on 1,5m suoraan talon alle! Miten on sitten nuo patolevyt. Patolevyt on jäämässä n.10cm maanpinnalle näkyviin. Eikös tällöin sieltä pääse suoraan kylmä sokkelia vasten?
26.8.2005 klo 6:36
7ftwb8qm
Sadevedet ja salaojavedet johdetaan yhteen kaivoon, ja salaojaputkeen asennetaan padotusventtiili. Sadevesien pääsy salaojaverkkoon pitää estää. Mikään muu järjestelmä ei ole hyväksyttävä. Patolevy voi tulla maanpinnan yläpuolelle. Tuo ei tietenkään ole kosmeettisesti kaunis. Patolevyn reunan päälle asennetaan vielä lista, joka estää kiviaineksen pääsyn patolevyn ja sokkelin väliin.
26.8.2005 klo 6:36

















