7ftwb8qm
Painovoimainen ilmastointi virtaa väärään suuntaan
Mitä voimme tehdä kun painovoimainen ilmastointi puskee kylpyhuoneeseen tupakansavua ilmeisesti yläkerroksista tai rappukäytävästä? Korvausilmaa pitäisi olla riittävästi ja jokaisella asunnolla on oma putki hormiin, mutta ilma ei virtaa ulos vaan jos se ylipäätään johonkin virtaa niin väärään suuntaan. Talo on rakennettu v. 1957 ja se on 6-kerroksinen, asumme itse kolmannessa kerroksessa. Ongelmana on ensinnäkin selvittää mistä tupakansavu pääsee asunnon omaan hormiin, mutta haluaisimme myös tietää, voiko painovoimaista ilmastointia jotenkin tehostaa. Taloyhtiön mielestä meidän pitää vaan sopeutua painovoimaiseen ilmastointiin (=ei ilmanvaihtoa) ja antaa tilanteen olla. Voiko tämä olla mahdollista, tuttavillani, jotka asuvat myös painoivoimaisen ilmanvaihdon taloissa ilmaa kuitenkin selvästi vaihtuu. Eikö painovoimaisenkin ilmastoinnin kuuluisi sentään toimia edes jotenkin, eikä ainakaan tuoda ilmaa väärään suuntaan sisälle asuntoon? Tilanne on todella raskas ja emme haluaisi tyytyä vain taloyhtiön kantaan, ettei mitään ole tehtävissä ja meidän on vain totuttava tupakansavuun ja huolehdittava ilmanvaihdosta ikkunoiden kautta. Olisiko asialle tehtävissä jotain?
16.11.2005 klo 10:20
7ftwb8qm
Yksin et voi tehdä mitään. Taloyhtiön pitää alkaa toimia. Jos noin ei käy, ota yhteyttä terveystarkastajaan. Viimekädessä ympäristöterveydenhuolto valvoo asuntojen terveellisyyttä.
16.11.2005 klo 10:20

















