Kysymyksiin vastaavat kunkin alan asiantuntijat.

7ftwb8qm

Perustoimitus ja ovipuhelin

Yhtiön rakentamisvaiheessa ostaja/nyk.osakas on ilmoittanut, että ovipuhelinta ei tarvitse asentaa yhteen kolmesta toimistotiloista, koska sille ei ole ollut tuolloin käyttöä. (Osakas omistaa yhtiöstä kolme toimistohuoneistoa, joista jokainen toimistotila muodostaa oman osakesarjansa. Yhtiöjärjestykseen merkitty käyttötarkoitus on ko. tiloissa asuin- ja liiketila.) Perustoimitukseen kuuluvasta ovipuhelimesta ei saatu hyvitystä ja esim. ovipuhelinten kunnossapidosta on maksettu luovutuksesta asti hoitovastikkeessa

Nyt ovipuhelin tarvittaisiin, koska yksi kolmesta toimistohuoneistosta vuokrataan. Ilman ovipuhelinta yhtiöjärjestykseen merkitty käyttötarkoitus estyy (asuin- ja liiketila) estyy.

Kysymys: Kuka maksaa puuttuvan ovipuhelimen huoneistoon? Yhtiö vai osakas?

20.6.2024 klo 10:56

0/3000



0 / 3000 merkkiä

0/3000



0 / 3000 merkkiä

Mitä kerrostaloasunnon viilennys ilmalämpöpumpulla maksaa käytännössä? Esimerkkikohde Kuopiosta kertoo
Varusteet
Mitä kerrostaloasunnon viilennys ilmalämpöpumpulla maksaa käytännössä? Esimerkkikohde Kuopiosta kertoo