Kysymyksiin vastaavat kunkin alan asiantuntijat.

7ftwb8qm

uusi asunto-osakeyhtiölaki ja sen rajoitukset

oon ostamassa -70 luvulla rakennetusta kerrostalosta 50m" parvekkeellista kaksiota joka on peruskunnossa. asunto on tällä hetkellä perikunnan omistuksessa ja ollut jo muutaman kuukauden tyhjillään.

1)mitenkä tämä uusi laki nyt oikein toimii? tai mistä sen sais luettua kokonaisuudessaan? pitääkö periaatteessa/käytännössä jo pelkkä tapetointiki hyväksyttää hallituksella ja mitä jos remontoinnin on aloittanu kesäkuun puolella?

2)kaupat pitäisi tehdä ennen juhannusta jos ja kun saan pankista lainan. tämän jälkeen olis tarkoituksena repiä kylpyhuone n.3m" auki jossa muurattu amme ja vajaa kaakelointi kuten aikoinaan tehtiin. sen jälkeen keittiö ja halkeillu parketti ym. sit uutta pintaa ja kylppäri viimeisenä että ehtii kunnolla kuivaa. purkutyöt olis tarkoitus hoitaa ennen tai jälkeen juhannuksen, mitenkä uusi laki vaikuttaa sitten kun purkutyöt on jo tehty ennen heinäkuuta?

3)ja mikä on kosteuseristyksen tilanne? maksaako taloyhtiö jos asunto menee heti myyntiin/vuokralle?

4)ja sit toi amme, jos se onki valurautaa kuten pelkään niin paras tapa paloitella se? lekaa niin perkeleesti?

16.6.2010 klo 6:17

0/3000



0 / 3000 merkkiä

0/3000



0 / 3000 merkkiä

7ftwb8qm

JATKOKYSYMYS

Kotisivujemme Taloyhtiöiden puolella on menossa kirjoitussarja lain muutoksesta. Suorittamasi korjaustoimenpiteet ovat sen laajuiset, että vanhankin lain mukaan niistä pitää ilmoittaa taloyhtiölle. Vesieristeet pitää taloyhtiön tarkastaa. Tapetointi ei ole ilmoitusvelvollisuuden alaista toimintaa. Kylpyamme on todennäköisesti viety ovesta, joten ehjänä se myös kannattaa tuoda pois. Jos ei mahdu, pitää käyttää lekaa.

16.6.2010 klo 6:17

0/3000



0 / 3000 merkkiä

0/3000



0 / 3000 merkkiä

Mitä kerrostaloasunnon viilennys ilmalämpöpumpulla maksaa käytännössä? Esimerkkikohde Kuopiosta kertoo
Varusteet
Mitä kerrostaloasunnon viilennys ilmalämpöpumpulla maksaa käytännössä? Esimerkkikohde Kuopiosta kertoo